Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
 
Hírlevél 
Befolyásolta a magyar borkereskedelmet a Borháló franchise

A Borháló franchise öt éve azzal került az érdeklődés központjába, hogy az általuk forgalmazott minőségi borokat nagyobb kiszerelésében, és kedvező áron kezdték el értékesíteni. A borszaküzlet-hálózat ma már 50 ezernél is több visszatérő vásárlót szolgál ki országszerte, mintegy 500 féle borral. A franchise által forgalmazott borok évről évre egyre több fesztiválon és vendéglátó egységben is megjelennek. (Agrárszektor)

Idén öt éves a Borháló borkereskedés-hálózat, amely közel 50 üzlettel és 500 féle borral, több mint 50 ezer törzsvásárlót szolgált ki az elmúlt években. A cég azzal robbant be a köztudatba, hogy az általuk forgalmazott minőségi borokat alternatív kiszerelésében, és kedvező áron kezdték el értékesíteni, hogy a jó bor élvezete minél szélesebb körben elérhetővé váljon a vásárlóközönség számára.


Kép: kojnok Jenő

A kínálatban a legtöbb tétel nemcsak hagyományos 0,75 literes palackban kapható, hanem nagyobb kiszerelésben is, így a vevők ugyanazokat a tételeket akár 40%-kal olcsóbban is megtalálják a hálózat boltjaiban.

Például a népszerűvé vált 1,5 literes magnumpalackban általában 30–50%-kal olcsóbban vásárolható meg ugyanaz a bor. Szintén egyre keresettebb a bag-in-box (zsákos-dobozos) kiszerelés is, ami könnyű, jól kezelhető és összességében 35–60%-kal olcsóbb a kis üvegpalacknál. Ráadásul a minőség szempontjából is jó választás: a bor nem érintkezik szükségtelenül a levegővel, a megkezdett doboz egy hónapig eláll a hűtőben.

A franchise megalapításával fél évtizede az volt a célunk, hogy olyan országos szaküzlethálózatot hozzunk létre, amelyben mindenki megtalálja a saját alkatának, hangulatának megfelelő borokat – mondja a vállalkozás alapító tulajdonosa, Kathona Krisztián, aki 10 évvel ezelőtt középiskolai magyartanárként elhatározta, borszaküzletet nyit szentendrei családi házának pincéjében. Gyűltek a tapasztalatok, a borral való foglalatosság egyre inkább főállássá vált, 5 éve pedig jött a szintlépés - ekkor alakult céggé a Borháló, aminek létrehozásában Kathona jó barátja, Elek Márton volt a társ.

Számottevő tőke híján saját boltok nyitása helyett a franchise rendszert választották, ami gyökeresen eltérő szemléletet kívánt, hiszen az egyéni útkeresésről a központi szervezésre és koncepcióalkotásra került a hangsúly, ahol a tudást mások számára is elérhetővé, másolhatóvá kellett tenni. A Borháló már harmadik éve szállítja a tisztán és fröccsnek is kiváló borokat a Szigetre és a legnagyobb hazai fesztiválokra. A fesztiváltapasztalatok abban is segítettek, hogy a cég a HORECA-szegmensben is bővülést érjen el: egyre több vendéglátó egység keresi a Borháló borspecialitásait. A hálózat tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés.
(franchise)


2018.10.03.